fredag 12 juli 2013

Att ta sig an ett utedass

Jag ska inreda ett utedass. Det känns som ett hanterligt projekt. Jag tänker mig att jag ska vara lite som Ernst, vara barfota med upprullade snickarbyxor. Brunbränd och med ett övernaturligt leende på läpparna. Jag ska lukta nybakta bullar och svepa över arbetet med lätthet... Precis som Ernst.

 Men så kommer det nog inte att bli. Dasset är lite äckligt och det är även en samlingsplats för bromsar och getingar. Så det blir nog gummistövlar, viftande armar och en rynka i pannan. Men kul ska det bli! 

CHECKLISTA/BRAINSTORMING 
1. Utrota djuren! 2. Gammal spegel 3. Hemmets journaltidningar med ointressanta artiklar om folk som föddes i badkaret. 4. Bellmanhistorier-böcker och andra roliga böcker. 5. Dekorera väggarna med dekorativa och intressanta bilder som distraherar. 6. Målarfärg 7. Hygiengrejer 8. Krokar/handukar 9. Turkspray 10. En leksakslåda. Rubins kub, munspel mm. 

 Wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar