tisdag 5 april 2011

Vinnaren, ravioli och allt sånt där

Hipps vips skiner solen. Jag får en ny kompanion som ska trängas med mig här på toppvåningen. Ska bli trevligt med kompanjon. Jag uträttar ärenden, hämtar pass, växlar pengar och känner mig lite sådär reslustig i sinnet. Jag stressar för att kunna slappna av.

Igår störde jag Linda i tvätten och frågade om jag fick lov att bjuda på middag. Jag hade med mig en ravioliburk. Istället blev det hamburgare, filt, och pratstund.



Sådana vänner finns inte på burk.

Lösningen på Quizen Inte vann den den svenskaste, författigast eller den botoxigaste. Vann gjorde Tom Cruice för han var mest halvknektigast*. Linda du vann!

* En Halvknekt är varken kung eller helknekt. Absolut inte prins men inte direkt groda, utan landar någonstans mellan nästanknekt och fåntratt. Halvknektar härstammar inte från djurriket utan från grönsaksfamiljen. De kommer ursprungligen från Asien och är ganska direkt släkt med både sparrisen och purjolöken.

2 kommentarer:

  1. hahaha jag dööööör :) bra definition på halvknekt! Du störde inte alls och det är trevligt med vänner som stör i tvätten och lagar mat. Vad är mitt pris då? :)

    SvaraRadera