torsdag 9 januari 2020

Det ljuvt beigerosa livet

Jag är en riktig "youtuber", dvs jag följer rätt många på youtube och gillar konceptet. Men jag gillar att se rätt normala och "tråkiga" personer som bara pratar eller filmar när de gör helt vanliga saker. Något jag stör mig på är de som blandar in hög musik mitt i allt.


Jag letade länge efter en representativ bild att stjäla och den här säger allt.
Det jag stör mig mest på är de som vill få oss att tro att de lever en soft beige-rosa tillvaro med perfekt ljus av morgonljus och kameralampor. De som vaknar med ett perfekt ansikte i ett aprikost skimmer av lycka vita rosor i bakgrunden.


Detta är en trend som även syns på Instagram och då menar jag inte att man "dragit" lite i ljus och kontrast. Jag menar de som har onaturligt smala midjor och överputande rumpor. Bilder där allting är "on fleek" pga filter, proffslampor och flera timmars förberedelser.

Det finns de som överarbetar sina instagrambilder i timmar innan. En testund är inte bara en testund. Det är hämta fårskinn, flytta allt till fönsterljus, gå ut i skogen för att hämta löv och små frön att lägga ut kring tekoppen plus en manikyr samt smörja in kroppen med olja och tända massa ljus. Sen skriver man "Just me and a simple cup of tea, love life". Jag kallar det "Det ljuvt beigerosa livet" som de vill att vi ska tro att de lever.

Nä tacka vet jag de orörda influensers som lever i en mer verklig färgskala.
Jag är en kräsen Youtube-konsument.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar