torsdag 17 maj 2018

Våld, panacotta och konst


Igår. Planeringsdag med jobbet med intressanta föreläsningar om stress och våld i nära relationer. FREDA-mottagningen kom hit och informerade om den skrämmande verkligheten för många kvinnor. Var 3-4 kvinna lever i detta. Det syns inte utanpå, det finns ingen lapp i pannan varken på den utsatta eller på våldsutövaren. Betoningen låg i hur vanligt psykisk misshandel är. Kränkningar och nedmontering av självkänslan. Tydligen tar det mellan 3-8 lämningsförsök innan man slutligen tar sig ut.

Från elände till glädje. Panacotta! Buffé! Supergott och en trevlig dag.

Gormar med telefoner. Flyttar simkort hit och dit. Fick min nya telefon men tyvärr rymdes inte mitt kort i det, trots otaliga operationsförsök. Slutade med att jag fick byta telefonnummer, men det är något jag velat göra länge. Hade Sveriges krångligaste telefonnummer innan.

Målar på tre franska kvinnor samtidigt. Se min instragram: @pernillataavolaart

Snart helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar