onsdag 2 maj 2018

Barn och konst

Roadtrip till Western Farm/Anna med barnen.
Två färgglada hästar på insprång. Precis påbörjade.
ESPERANZA, NYMÅLAD! (BOKAD)
CLARITY (SÅLD)
FAITH. (TILL SALU)

Varannan vecka fokuserar jag på barnen. Förra helgen var vi till Boden. Hälsade på kamelen Herman och på vår goda vän Anna, som bor på en hästgård. Gossen har börjat cykla på sin nya cykel och fick sig också en ny hjälm.

Varannan vecka blir det konst.
Målat en hel del nytt på sistone, och fler är på ingång. Bland annat två hästtavlor.
Den helt nymålade tavlan ESPERANZA målades under feber. Insjuknade på valborgsmässoafton i något som kändes som influensa (snabb påkommen feber, ont i kroppens alla leder). Jag låg nästan och yrade men efter 10 timmars ryggläge slog rastlösheten till. Och stafflit åkte fram.

Jag behöver ingen alkohol eller annan stimulantia (förutom några koppar te) när jag målar. Men febern hjälpte faktiskt till. Den gjorde nog att jag var lite yr i bollen och hade några spärrar mindre.
Fler bilder kommer.

Lev och må i skitvädret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar