fredag 6 april 2018

Våruppdatering

Nu var det längesedan. Igen. Känns i alla fall skönt att bara ha en blogg och inte flera. Dagarna rullar på. Stora dottern fyller 15 (!) nästa vecka så det är en del planering inför det. Förutom familjekalas och anordnande av en tonårsmiddag (där man själv inte är välkommen) så blir det en del överaskningar under veckan också. 15-årsveckan kallar vi den =) .


Jag har inte målat några nya tavlor på ett tag, och det kliar verkligen i fingrarna. Men samtidigt tar det emot att rodda upp stafflit, täcka golvet, fylla vattenhinkar mm. Ungefär som att bestiga Mount Everest. Men när väl grovjobbet är gjort så vet jag att jag får njuta av utsikten.


Helgen är hyfsat oplanerad, eventuellt en liten rolig tripp. Och eventuellt musik. Eventuellt vårstädning. Just ja, det jag verkligen ska göra är att jag ska äta godis. Massor av godis! För 3:e veckan på rad kör jag totalt sockerförbud under vardagarna. Om man inte räknar med påsken, då frosseriet var ett faktum så har jag skött mig bra. Går jag in i en affär dras min blick mot de stora chokladkakorna... Marabou jättekakor med cocos.. salta mandlar. Men så har jag stålsatt mig och gått raka vägen till mjölkdisken!


Imorgon är det jag som går raka vägen till godishyllorna. Trevlig helg på er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar