söndag 2 oktober 2016

Gammal bild och nya skor




Man ser alltid muppig ut på hästryggen. Hur mycket man än anstränger sig. Denna bild är flera år gammal, med en gammal ridhjälm och en häst som gått i pension. Men igår hade jag i alla fall min första ridlektion på LRK efter många års uppehåll. Med ny ridhjälm och nya stövlar. Nya hästar men i välkända lokaler. Vilken lyx att slippa bege sig ut med pannlampa och hämta sin häst från lösdriften! Vilken lyx att "bara" köra till Hertsön! Vilken lyx att sitta på läktaren och vänta i ett varmt ridhus! Riktigt roligt var det. Min favoritdag söndag kommer hädanefter att bli ännu bättre. Kan dock inte låta bli att sakna min vän Linda, så många roliga minnen där.

Jag har inte en enda bild från helgen. Glömde nästan att jag har en mobil, vilket ändå är bra. Vi åt tacos hos Linda på fredag. Lördagen vigdes åt snorigt barn och åt städ, tvätt och vila. Unnade oss sushi på Kojis. Idag fick lillgossen en liten bergsklättring i solen. Tonåringen roades genom en snabb sväng till stan (Kappahl om hon själv får välja).
Mamman fick lämna allt och åka till stallet några timmar.


Sen tror jag med fasa att jag har glömt att visa ett par nya skor!
Det finns ALLTID plats för nya skor, både i garderoben och på bloggen 
så jag klämmer in dem här:






Gott om plats för nya skor som ni ser. Alla nöjda och hämtat kraft.
Ha en fin måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar