onsdag 15 december 2010

Lagen om minsta ansträngning (Icke att blanda ihop med lättja)

*Jag ska tillämpa principen att acceptera. Idag ska jag acceptera människor, situationer, omständigheter och händelser så som de dyker upp. Jag kommer att veta att detta ögonblick är som det ska vara, eftersom hela universum är som det ska vara. Jag ska inte kämpa emot hela universum genom att kämpa emot detta ögonblick. Min acceptans är total och fullständig. Jag accepterar saker som de är just nu, inte som jag önskar att de vore.

Jag är allergisk:
Jag utsätter mig ännu mer, för jag älskar djur mer än jag är allergisk.
Jag gnosar in mig i föremålet. Sen tar jag antihistaminer
Jag har sömnbrist:
Här tänker jag "sova kan jag göra i graven!". Och vakar en natt till.
Jag har för lite pengar:
Jag köper en nyårsklänning och svälter.
Jag orkar inte (tänker inte, kan inte och vill inte) diska:
Jag ringer mamma som älskar att diska och det ska man ju inte kämpa emot.
Min fjärrkontroll är trasig OCH TV:ns back-knapp:
Jag trycker 101 gånger på TV:n för att komma till SVT24 och rör sedan aldrig TV:n mer.
Jag fryser:
Jag missbrukar Lulebos direktstartning.
Jag oroar mig för framtiden:
Jag fångar dagen, sen släpper jag den helt.


*Ur livets 7 andliga lagar av Deepak Chopra, (klok man från Indien)

1 kommentar:

  1. Du är en klok kvinna du, det hörs ju lång väg. Och så skriver du så bra att man hisnar.

    SvaraRadera