tisdag 19 juni 2018

Nytt hem etapp II

Lite onödig, men vill ha denna spegel.


Lampa - lagd i korg.
Nya tapeter som fondvägg.
Skoskåp som ska rädda hallkaoset.
 
Dags för etapp två i inredning. Jag ska fortsätta bygga på vår avdelare mellan mitt och gossens sovrum. Det blir också en gul Juoksengi-tapet i vardagsrummet och hallen ska målas vit samt få en skoräddare, skåpet Mackapär från Ikea. Det också blir en hel del draperier som ska upp i olika tak.
 
Allt detta plus andra renoveringsplaner. Jag inser redan nu att det kommer att krävas en slags hantverkarinsats. Nog kan jag hantera en skruvdragare och sväva runt kring taken. Jag kan också dirigera korrekt hur jag vill ha det. Jag kan måla väggar samt stå och peka var saker ska.
 
Men sen kommer mina begränsningar. Jag kommer att behöva hjälp med följande:
 
  • Sätta ihop stora tunga möbler.
  • Förankra stora tunga möbler i väggar.
  • Hänga upp ett gäng stora speglar rakt och så att de inte ramlar ner.
  • Göra korrekta hål i blandade föremål.
  • Välja rätt skruvar och muttrar.
  • Avgöra när det behövs betongborr, en vanlig borr eller en skruvdragare.
  • Eventuellt manövrera en laserpekare.
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar