fredag 16 mars 2018

Hemtelefon och sockerdetox



Jag döpte numret i min mobil till "Våran hemtelefon". Jag gjorde alltså om en vanlig gammal mobil till en "hemtelefon". En pålitlig kontaktskapare som alltid finns hemma, alltid laddad och alltid på plats. Idag visade den prov på sin trofasthet. Jag fick nämligen inte tag på min sjuka tonåring, varken på snapchat, insta direct eller på hennes mobil. Däremot, på "våran hemtelefon" svarade hon direkt!


Ikväll ska jag på AW med jobbet och mormor ska vara barnvakt en stund. Mormor äger ingen mobil. Här kommer "Våran hemtelefon" in igen och skapar en trygg varm famn.


Utöver detta är jag under sockerdetox på 5:e dagen. På 3:e dagen kändes metallsmak i munnen, starka frånvaroattacker och en känsla av att jag åkte tåg på taket i 300 kilometer i timmen. Jo, så mycket socker hade jag hävt i mig på sista tiden, att detta blev som en avtändning på heroin.


Idag bjöds det på cirka 25 semlor, som kom levererade av en nöjd patient. Kanske var det tur att det var just semlor, men jag kände inget som helst sockersug!


En annan tvärgod nyhet är att min vän ska flyga till England och opereras nästa vecka. Äntligen! Efter en evighetsväntan. Dock är läget oroligt och operationerna omfattande... men ändå. Det finns hopp! I helgen ska vi hälsa på henne. Både sorgligt och roligt på samma gång.


Ha en trevlig helg allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar