tisdag 1 juli 2014

Laxmackor hos Mommo hade varit fint idag

Less! Gryning. Sista städningen innan besiktning. Snart lämnar vi trappen.


Höjden av skitdag; Omstädning. Räkningar. Och dessutom har två feta lådor lyckats ramla i bilen och skymma sikten nästan totalt. Orkar inte lyfta dem. Orkar inte bry mig...  Nu är det över!
Vi har haft tuffa dagar med rensning av flera förråd och flytt/flyttstädning.



Idag är en sån där dag då jag önskar att polisen tagit mig för Olovlig märklig skymd sikt i passagerarsätet eller liknande ringa trafikbrott (men som ändå kräver en weekend på fängelse  vid havet med mat vila och full service).

Men allra helst vill jag bli transporterad tillbaka i tiden till Mommo´s (R.I.P), kök dit jag alltid längtar när jag är trött och liten. Där, vid hennes köksbord med vaxduk skulle jag bli sittande en hel vecka och blir matad med hemmagravad lax på hårdbröd och Dopp i kopp. Bakelser från Tornedalen.

Enklast och mest uppnåerligt är ju att bara vara i vårt nya hem och njuta. Göra ingenting.
Sitta och stirra och invänta kvällens höjdpunkt, Coops hemkörning!
Det är vi värda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar