tisdag 27 maj 2014

Hur en cykelreparatör kan rädda en hel morgon

Gösta Hjort, Skurholmens cykel & maskin
Det blev en rörig morgon, trots att den började helt lugnt och fantastiskt. Sedan, efter frukosten spårade allt på något sätt..

Bilen har fel däck. Cykeln var i halvbra skick. Klockan gick för fort. Det blåste och efter att jag varit in och hämtat en halsduk blev det för varmt. Först i parken minns jag att matlådan blev glömd, och då det vankades köttbullar i gräddsås var det bara till att lämna barnet i skolan och vända hem igen.


Vid hälsocentralen blev cykeln akut sjuk. Halvpunka på ena däcket och helpunka på det andra och den tjöt så hjärtskärande att jag tvingades göra något radikalt...


CYKELREPERATÖR, stod det ju på en skylt.

Plötsligt var hela morgonen räddad. Cykeln inlagd på service, min puls åter till den normala och
köttbullarna och jag på bussen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar