tisdag 9 april 2013

Att samarbeta med Bilprovningen

Vänster broms-ok har kört fast. Jag kan tycka att besiktningsgubbarna fokuserar lite väl mycket på det negativa.
Det ser ut som att de bara letar fel.
Jag menar, de sa ju att bilen var i bra skick för att vara så gammal,
men de skrev inget om det i protokollet.

Nåväl, broms-ok är ju ingen match att fixa. För Linda.
Och nu när de säger det så tycker jag det oket känts stelt på sistone.
Men det är inget problem för Linda. Hon byter det i ett nafs.
Hon är rena broms-okssamlaren och har ett helt gäng liggandes.

Opus bilbesiktning fick tyvärr en 2:a av mig för asful inredning.
De måste nu stänga verksamheten tills de piffat till stället.
De fick en 1:a för att det bara fanns tidningen Motornytt med kaffefläckar på
och inga tjejtidningar i väntrummet.

Jag rekommenderade dem även att erbjuda sina kunder mjölk i kaffet
och detta ska vara åtgärdat tills nästa gång jag kommer. För deras eget bästa.
Precis som jag lovade att be Linda fixa vindrutetorkarna också,
eller torkarblad som gubbarna kallar dem.

Det handlar om att ge och ta.

1 kommentar:

  1. Nu slog du benet på spiken! Letar fel är vad dom gör... hela tiden. Onödigt trycka ner människor sådär som dom gör på bilprovningen. Jag kommer i veckan och fixar oken- det går jättefort! Kan ju byta lamellerna också och putsa till kamremmmen. Fråga Fredrik och Magnus går jättebra! Kraaam

    SvaraRadera