fredag 15 oktober 2010

English update





















My loved ones are gone...
I am a tired half on half rock-star playing in Boden friday and saturday night. The guitar is on Lasses Musik for service and recondation.

Yesterday I was riding my ass off on a to big bad horse. Linda was riding her ass of on a to small bad horse. In the saddle i got tinnitus and almost fainted. Dont know why.
But I got my self a aha experience when it comes to dressage.
The outside rein
is the leading rein!
.


Seems like wonderful Queen Elizabeth already knew this..
Have a nice weekend.
/p

6 kommentarer:

  1. Va?? The outside rein? Really? Kan du förklara mer, jag är typ sämst på dressyr men vill lära mig, har inte ridit för ridlärare på typ 15 år. Vill du bli min ridlärare på distans? Allt du lär dig vidarebefodrar du? Ok?

    SvaraRadera
  2. I have no idea what the outside rein is... egentligen,,, enligt googles översättningsprogram "Ytter tygel".

    I think you need to be on a horse för bästa resultat. Do it!=)

    SvaraRadera
  3. hahaha knäcker mig bakåtroterande! Har du gått och blivit internationell?? A-ha upplevelser kan man inte få för många av. Innertygel ställande, forma runt innerskänkeln och visa vägen, reglera med yttertygeln och ytterskänkel.
    * Tränger hästen utåt - titta mer inåt/uppåt och använd mer ytterhjälper (både skänkel och tygel) för att "stänga ytterdörren", ev i kombination med ledande innertygel (tänk på att hålla yttertygeln sträckt.

    SvaraRadera
  4. Du har nog rätt, det är bättre om man sitter på en häst. Svårt att liksom leva mig in i det annars.

    SvaraRadera
  5. Men du, Rideleven! Kolla vad Anonym sa här ovan, hon är en väldigt kompetent dressyrryttare.
    Där har du första lektionen, faktura kommer.

    SvaraRadera
  6. Men jag kollade ju och insåg att jag borde ha en häst mellan benen för att fatta.

    SvaraRadera